Hvis du går op i mode, ved du sikkert allerede, at det vigtigste er, at dit tøj passer til dig. Det gælder ikke kun i størrelsen, men bestemt også i stilen. Stilen skal understrege, hvem du er – den skal være personlig. Det er det samme med e-mail marketing.
Hvis du ønsker success med email markedsføring, kræver det nemlig, at e-mail marketing er målrettet din specifikke virksomhed. Faktisk skal den ikke kun være målrettet virksomheden. Den skal også være tilpasset efter din målgruppe. Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du får succes med e-mail marketing, kan du blot læse videre.
Hvad er e-mail marketing?
For at få succes med e-mail marketing, kræver det naturligvis først og fremmest, at du ved hvad begrebet dækker over. E-mail marketing er en effektiv og velkendt disciplin inden for markedsføring. Det er en effektiv metode til at omdanne såkaldte leads, altså potentielle kunder, til reelle kunder.
Dog er e-mail marketing også en tricky disciplin. Det er bestemt ikke blevet mindre vanskeligt af GDPR. Før du kan gå i gang med e-mail marketing, kræver det nemlig, at du har fået lov til at sende mails til dine leads. Det er en hel kunst i sig selv. Dernæst skal mails også være relevante, hvis du vil omdanne dine leads til kunder.
Få tilladelse til at sende mails
Det kan ikke understreges nok. Som virksomhedsejer må du ikke sende mails til hvem som helst. Tværtimod skal du først have lov til at sende mails. Her drejer det sig om at være kreativ. Hvordan kan du overtale dine leads til at lade dig sende mails?
For mange virksomheder giver det god mening med en rabatkode. Det fungerer typisk ved, at du som virksomhedsejer giver et lead en vis rabat på sit næste køb eller næste booking. Først skal den pågældende dog tilmelde sig din virksomheds nyhedsbrev.
Vær autentisk
Det er alfa omega, at din e-mail marketing er autentisk og vedkommende. Hvis den bliver for generisk, vil du på sigt miste leads. Modsat kan du fastholde dine leads ved at producere brugbart og relevant indhold i dine nyhedsbreve.
Det gør du ofte ved at finde en god balance mellem information og salg. Hvis du for eksempel sælger babyprodukter, kan nogle af dine nyhedsbreve indeholde information om babyer udvikling. På den måde forsøger du ikke hele tiden at sælge til dine læsere.